בני חורין: אלפי פליטים מאוקראינה מתאחדים בשבוע של חירות

נדב דוד No Comments on בני חורין: אלפי פליטים מאוקראינה מתאחדים בשבוע של חירות

אלפי פליטים שברחו מהמלחמה באוקראינה זוכים להתאחד בשבוע של נופש וחירות במתחמים מיוחדים ברחבי הארץ | את המיזם ארגנו כולל חב"ד ואיגוד הקהילות בחבר העמים ואיגוד הקהילות באוקראינה

באדיבות כולל חב"ד צילום: באדיבות כולל חב"ד
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי פליטים מאוקראינה זוכים לשבוע של חירות במתחמים מיוחדים שהוקצו להם בנקודות שונות ברחבי הארץ, בין היתר בצפת (בישיבת 'צעירי השלוחים', ובתיכון 'בית חנה'), בכפר סיטרין ובכפר הנופש של קק"ל בנס הרים, וזאת לרגל חג הפסח. הנופש המיוחד הזה, החל בערב חג הפסח וייחתם במוצאי שביעי של פסח.
במסגרת שבוע הנופש, קהילות גדולות מאוקראינה, ומשפחות, מתאחדות שוב יחד, אחרי שנמלטו מאוקראינה והתפזרו בכל רחבי הארץ. לארגון הנופשונים המושקעים, חברו יחד כולל חב"ד ואיגוד הקהילות בחבר העמים ואיגוד הקהילות באוקראינה.
בליל החג, הסבו אלפי פליטים בסדרים ציבוריים ענקיים שנערכו על ידי שלוחי חב"ד באוקראינה שהגיעו ארצה יחד עם בני קהילותיהם. הפליטים נהנו ממאכלים משובחים במיוחד שהוכנו מבעוד מועד על ידי הצוות הקולינרי של כולל חב"ד במטבחי ענק במעלה אדומים. בכולל חב"ד יספקו לאלפי הפליטים ארוחות טריות מידי יום במהלך השבוע הקרוב, בכשרות מהודרת לפסח, בהשקעה מוערכת של למעלה משני מיליון שקלים.
בין היהודים מאוקראינה שהסבו בסדרים, היו גם קהילות גדולות, שעלו ארצה יחד עם רבני קהילותיהם ושלוחי חב"ד. כך למשל נערכו סדרים בישראל ליהודי ניקולייב, דונייצק, ז'פרוז'ה, קייב, מריופול, חרקוב, ז'יטומיר, דיינפרו, ועוד.
ליל הסדר היווה את יריית הפתיחה לשבוע של נופש ייחודי שאורגן לפליטים, במטרה להקל מעליהם של קשיי הקליטה כאן בארץ, אחרי שנמלטו מאוקראינה הבוערת ועלו לישראל.


0 תגובות